کالم    (دانش و مدیریت یادگیری)

کالم (دانش و مدیریت یادگیری)

Knowledge and learning management
کالم    (دانش و مدیریت یادگیری)

کالم (دانش و مدیریت یادگیری)

Knowledge and learning management

دانلود پژوهش تاثیر موسیقی بر یادگیری

دانلود پژوهش تاثیر موسیقی بر یادگیری

روش شناخت موسیقی اقوام و ملل مختلف که از دو کلمه اتنو یونانی به معنای گروه موزیکولوژی به معنای موسیقی شناسی تشکیل شده این علم ، موسیقی همه فرهنگها را در مراحل بدوی و پیشرفته بررسی می کند

دانلود دانلود پژوهش تاثیر موسیقی بر یادگیری

دانلود پروژه تاثیر موسیقی بر یادگیری
تاثیر موسیقی بر یادگیری
موسیقی
یادگیری
اثرت موسیقی
یادگیری و موسیقی
یادگیری همراه با موسیقی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1177 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

مقدمه :

روش شناخت موسیقی اقوام و ملل مختلف که از دو کلمه اتنو یونانی به معنای گروه  موزیکولوژی به معنای موسیقی شناسی تشکیل شده . این علم ، موسیقی همه فرهنگها را در مراحل بدوی و پیشرفته بررسی می کند  . اتنوموزیکولوژی موسیقی شناسی تطبیقی وبررسی موسیقی سنتی و سازهای موسیقی کلیه فرهنگها از ابتدایی ترین تا پیشرفته ترین آنها را معرفی نموده اند ودر واقع قلمرو آن در محدوده شناخت موسیقی فرهنگهای بدوی و محلی است تا دیگر موسیقی ها واز مباحث سیستماتیک عملکردی این علم می توان به موارد زیر اشاره کرد .پیدایش یا بررسی مراحل تکامل موسیقی ، رابطه موسیقی های محلی در سطوح مختلف فرهنگی ، سیستمهای تنال موسیقی اساطیر ، سازها وسیستمهای آنها و مفاهیم رایج در اتنوموزیکو که عبارتند از مدل ملودی ، رئالیزاسیون ( چگونگی ظاهر مدل ) بخشهای مشابه مدل اصلی .‌ملودی تیپ ، کمپوزیسون ، بدیهه سرایی یا ( امپروویزاسیون‌) ، مدولاسیون ، پولیفونی ( چند صوتی ) فرم ، پریود ، جمله ، فیگور ، مد سیستم تنال و شروع و خاتمه صدا .

علم موسیقی از قدیم الایام برپایه های ریاضی استوار بوده است وفلاسفه آن را از شعب ریاضی دانسته متون قدیمی موسیقی را در مبحث ریاضی مطرح نموده اند . ابن سینا در کتاب شفا موسیقی را در فصل ریاضیات مطرح نموده است . امروزه وسعت زیر و بمی اصوات و قوانین موضوعات متفاوت آن موجب شده است که موسیقی نیز همانند سایر علوم تقسیماتی پیدا می کند . این تقسیم بندیها براساس اصول فیزیکی و فرکانسهای اصوات است وموسیقی گاهی براساس کیفیت اجماعی آن مانند تاریخی ،ادواری ، فرهنگها و ملل تقسیم شده است وبعضاً موسیقی را ازلحاظ ادواری به دوره  قدیم و قرون وسطی ،کلاسیک ، جدید ، معاصر و مدرن و یا قبل و بعد از اسلام تقسیم میکنند و همین طور از حیث اجرایی به موسیقی تک      صوتی ،‌چند صوتی ،‌اوازی ، نظامی ، مجلسی ، ارکستر ، سویت ،سونات اپرت ، اپرا ، بالت ، رکویم ، مسن و انواع موسیقی مذهبی کلاسیک ، یکنواخت ، سنتی ، رومانتیک ، محلی ، ضربی ، روحانی ونیایشی و انواع بسیار متنوع آن تقسیم کرده اند

و هر کدام  از انواع فوق نیز می تواند  تقسیمات فرعی تری داشته باشد  و در انتها در تشریح انواع موسیقی و شناخت هر یک از انواع آن از شخصیت وفرم بیرونی و درونی ( تأثیر گذاری داخل یو جنبه فیزیکی ) در زیر وبمی اصوات وفرکانسها وتعداد اصوات موجود در آن نیز بحث می شود و آخرین تقسیم براساس نظرگاه آهنگساز خواستگاه تم یاموضوع و غیره  می باشد .

انواع خاص موسیقی ،‌انواع خاص سازها و ادوات موسیقی ودرکنار آنها انواع سازهایی از قبیل چنگ ، آلات موسیقی ضربی ، نی و حتی سیتار در نزد سایر ملل شرقی مانند فنیقی ها ، یهودیان ، سوریها وجود داشته به خصوص انواع موسیقی آوازی ، تکنوازی های دروه گردان  و ارکسترهای کوچک چه در جشنها و اعیاد و چه در مراسم خاص مذهبی و با استفاده از سازهای ضربی و سنجی ،انواعی از موسیقی موجود بوده است که تنها اشکال بسیار ساده ای از سازهای موجود را می توان  در آثار منقوش به جای مانده از آن دورانها مشاهده نمود .

 

 

فایل ورد 46 ص

دانلود دانلود پژوهش تاثیر موسیقی بر یادگیری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد